Pracując z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwojowymi, w tym ze spektrum autyzmu wiemy jak ważne jest nieustanne kształcenie się.
W naukach empirycznych takich jak psychologia, neurobiologia, czy pochodnych możemy mówić o swojej wiedzy jako o aktualnym stanie rzeczy, który oparty jest o EB. Evidence Based innymi słowy są to badania, czy metaanalizy (przeglądy badań naukowych), które dostarczają dowodów, faktów na temat, który nas interesuje.
Chcemy wspierać podopiecznych Żółtego Latawca najlepiej, jak potrafimy i dlatego ostatnio kadra naszych placówek odbyła szkolenia z zakresu psychologii rozwojowej oraz przetwarzania słuchowego.
Szkolenie z psychologii rozwoju dziecka poprowadziły nasze wspaniałe panie psycholożki: Roksana Pałucka i Milena Sobótka .To one dbają na codzień o dobrostan psychicznych naszych dzieci
Spotkanie dotyczyło charakterystyki okresu wczesnego, średniego i późnego dzieciństwa. Prowadzące mówiły, o tym jak przebiega rozwój dziecka w tych okresach pod względem fizycznym, poznawczym, społecznym a także pod względem kompetencji emocjonalnych dziecka.
Szkolenie APD Przetwarzania Słuchowego Neuroflow poprowadziła nasza niezastąpiona pedagog specjalny i terapeutka APD Elżbieta Wilczyńska –
Na spotkaniu został podjęty temat „słuchać, nie znaczy słyszeć”, czyli jak impulsy słuchowe docierają do mózgu i są przez niego przetwarzane. Prawidłowe słyszenie zależne jest od wielu czynników- nie tylko od fizycznej sprawności ucha. Prowadząca szkolenie mówiła, jakie sygnały mogą świadczyć o nieprawidłowym przetwarzaniu słuchowym, a także jakie trudności są z nim związane. Zaburzenia przetwarzania słuchowego mogą stać się przyczyna problemów edukacyjnych, a w szczególności z nabywaniem umiejętności pisania i czytania.
Dziękujemy za te cenne lekcje, dzięki którym możemy jeszcze lepiej odczytać i wsłuchać się w potrzeby naszych dzieci